Wednesday 16 November 2011

Geng giler kentang aka GGK 1


Kita geng giler kentang walau giler giler tapi hati memang banyak baik, walau rupa tak cantik namun hati memang baik, walau wajah tak kacak tapi memang banyak baik. Kita geng giler kentang cukup terkenal dengan nama glemer tapi punya peribadi yang tinggi walau kadang2 kepala memang senget, tak cukup dengan menyakat tapi cukup dengan kasih dan sayang. Oh oh oh kita memang geng giler kentang yang giler giler.

“Wah semangatnya kita nyanyi tak ingat jiran kat sebelah, memang cun habis, betul tak mm, kata erroshi pada kawannya yang memang giler sikit.”

“Hai wak, yang kau diam, tak ikut kita nyanyi kenapa?’ dah memang mulut tak boleh buka ke.”

“Bukan tak boleh buka mulut  tapi tak boleh nyanyi, kalau aku nyanyi memang hujan akan turun”.

“Memang betul kau  cakap tuh wak, tak payah susah-susah nyanyi biar aku dan dodol je yang nyanyi, mulut celupar makteh memang tak ada yang lawan, kepoh satu rumah kentang dibuatnya.”

“Kau tak boleh diam ke makteh selalu nak menang sendiri, selalu nak menyakat orang tak padan dengan badan yang kecik.”

“Hai wak, aku punya hal kalau badan kecik, apa yang kau nak jeles, makteh dengan nada yang marah.”

“Sudah2 korang berdua nih tak boleh berjumpa mesti bergaduh macam kucing dengan tikus, tak pandai duduk diam, ada-ada je yang nak dibawa gaduh, dah besar panjangpun tak boleh berfikir secara positif, asyik bertekak je, tak pandai nak berdamai.”

“Ermmmm, korang semua ini, sakit kepala aku dibuat korang nih, pagi hingga malam asyik bertekak, kalau setiap hari begini memang sah aku tak nak jenguk korang semua, memang giler giler seperti selalu, adoi penink kepala aku, membebel mulut zee tak berhenti.”

“Zee kau nih tak habis2 dengan touching je, malas aku nak layan”.

“Wak, ada zee kesah, adoi ganasnya aku kat wak,  ermmm tak boleh begini, karang aku dah giler memang giler.”

Biasalah c wak dengan jiwa kacaunya selalu nak menyakat budak-budak kat giler kentang, tak pasal mulutnya memang nak kena ajar, macam tak ada insuran langsung, keluh shimu dalam hati.

“Tak apalah shimu, toksah kau layan c wak nih dah memang begitu perangainya, abaikan jer lah, baik kau tolong aku wat kerja , taklah ada orang nak sakit hati, betul tak shimu, kata zee terhadap shimu, kawan baiknya dari dulu lagi. Memang shimu je yang selalu membela dirinya.”

“Away dulu lah, wak meminta izin nak keluar”.

“Awal wak nak keluar, wak nak pergi mana, kan masih awal lagi, wak kecik hati ke, dayang mencela”.

“Tak kecik hatipun tapi besar hati adalah, kata wak tiba-tiba je nak mencelah’”, buat dodol menyampah, memang senget kepala c wak , biasalah geng giler kentang, memang senget seperti selalu.”

“Apa kurangnya aku, kata dodol manis”.

 “Buat ridz ketawa terbahak2, apalah dodol nih kata orang tapi dia yang lebih, hahahaha dengan suara yang nak panggil orang utan je.”

“Mm, macam mana persiapan dengan lagu baru kita, dah okay tak, nak buat perubahan lagi atau kita nak teruskan dengan yang ini je, erroshi mencelah disebalik kekecohan geng-gengnya.”
“Tak payah ubah Cuma nak ubah sikit, kalau boleh kita buat dua kumpulan, kumpulan A mewakili perempuan dan kumpulan B lelaki, nak buat harmoni sikit.”

“Macam mana nak buat dua kumpulan sedangkan lagu kita hanya satu perenggan je, susah tuh nak buat.”

“Yang itu no problem, biar zee yang buat, betul tak zee.”

“Kenapa pula aku yang kena buat, aku bukannya reti sangat nak buat lagu, korang suruh orang lain je.”

“Bolehlah zee, tak ada orang yang nak diharap, kau je harapan kami, nanti kita semua akan kalah dalam pertandingan nyanyi kat giler kentang.”

“Tapi aku tak boleh buat sendiri aku nak ada orang tolong aku, dodol kau boleh tolong aku tak?.”

“Boleh zee, tak de masalah, biar kita buat lagu yang paling hebat dan cool.”

“Yelah tuh, tiba-tiba jer zack menyampuk, boleh ke buat lagu nih nanti tak menjadi lagu yang korang buat.”

“Budak kecik pergi buat kerja sekolah, nanti akak bagi tahu abah, zack asyik on9 jer kat cni.”

“Alah kak zee, bolehlah kak, zack bukan lama kat cni janganlah bagitahu kat abah nanti tak pasal telinga zack kena leteran abah, apalah akak nih asyik nak buat kerja sekolah, zack tensionlah kak zee tuh yang datang kat cni.”



CREDIT TO ZEEWIIE ZAAWIIE

No comments:

Post a Comment