Wednesday 16 November 2011

Geng Giler Kentang aka GGK 2


“Zee, wak marah kat akulah sebab aku kata yang bukan-bukan, kau rasa dia masih marah lagi ke.”

“Kenapa wak marah kat kau dodol ?, apa yang dah kau buat sampai dia marah.”

“Aku cakap kat wak yang dia nakal sangat, suka buli orang, suka cakap orang busuk , macam-macamlah.”

“Biasalah c wak, janganlah kau layan sangat dia, dah memang sikap dia begitu, kita nak buat apa, terima jer lah, yang penting hati dia baik, tak apa giler giler.”

“Yelah tuh zee, tapi kalau sampai sakit hati dibuatnya, pe cerita”.

“ermmm dodol, abaikan jer lah, janganlah kau simpan gurauan c wak, anggap je lah masuk telinga kiri, keluar telinga kanan, kan senang dari kau fikirkan semua itu,  baik kau tolong aku buat lagu ggk lagi  baik”.

“Apa yang korang bualkan nih, mengumpat ye, tiba-tiba jer kijiya menyampuk”.

“Mengumpat apanya, kau nih kijiya kalau dah mula bercakap memang tak sayang mulut, dodol dah nak mula naik angin”.

“Hai dodol, sejak bila kau nih naik angin,  selalunya okay jer kalau aku tegur nih tidak, hari nih dah lain macam perangai kau nih dodol, kau ada masalah ke?”.

“Tak adalah, biasalah kalau mood tak  baik, mesti ada je yang tak kena”.

“Assalamualaikum wbt, tumpang masuk geng giler kentang, dengan muka cute lori yang bersahaja memberi salam”.

“Hi ! geng boleh aku join korang nih, simon datang dengan gaya machonya, eh sorry lah bukan macho tapi dengan gaya ayu dan sopan gituh2.”

“Korang bagi tahu aku siapa letak nama aku kat gambar depan  kentang, tak pasal2 letak nama aku kat gambar budak lelaki, pe cerita korang nih, dah lah kita original perempuan senang2 nak letak kat gambar budak giler giler”.

“Hahahaha, zack ketawa terbahak-bahak sampai nak terkeluar airmata menahan ketawanya bila mendengar simon membebel”.

“Yang itu aku tak boleh jawab, kalau kau nak tahu siapa buat kerja itu, nah ini dia cik zee kita nih, dodol sambil menjeling ke arah zee kat sebelahnya, sambil tersenyum “.

“Aku bukannya sengaja nak letak nama simon kat gambar, aku ingatkan simon tuh lelaki, manalah aku tahu yang simon sebenarnya perempuan, yang korang letak nama lelaki tuh apa kes, sorry yer kalau ada yang terasa, zee bukannya sengaja tapi gambar simon kat kentang kan cute gituh”.

“Akak zee, abah panggil, ada orang datang kat rumah, pergilah nanti abah marah”.

“Budak zack nih kacau betul lah, akk zee kau tuh ada kerja lagi kat sini, pergi bagi tahu abah korang, nanti kejap lagi dia balik”.

“Hai kak dodol, zack bukannya cakap dengan kak dodol, yang sibuk menjawap apa hal, akak kita, zack punya sukalah”.

“Sudahlah tuh zack, bagi tahu abah kejap lagi akak nak balik, jangan suka gaduh kat sini, buat malu akak”.

“Simon, zee minta maaf pasal gambar tuh, nanti kalau ada masa zee akan delete nama kat gambar, so janganlah cepat melenting yer simon kachak”.

“MM. mana erroshi, dari tadi zee tak nampak batang hidungnya, dia masih touching dengan lisa surihani lagi ker”.

“Entahlah zee, aku pun tak tahu, bukannya aku satu rumah dengan budak erroshi tuh, mungkin gak dia touching dengan lisa surihani”.

“Akak zee, cepatlah, abah dah marah, akak aku nih pun satu asyik bergayut jer kat kentang nih, kalau aku kat sini pandai dia nak marah kita”.

“Hai zack, apa yang kau merepek tuh, coba kau ulang balik, akak nak dengar, pandainya kalau bercakap kalah nenek kebayan, jomlah kita keluar”.

“Ok lah geng, aku nak away dulu, korang sembanglah, mm jangan nakal-nakal, jangan asyik touching jer dengan makteh nanti erroshi marah”.

“Hahahahaha, jangan tak gelak, zee kau nih kalau tak kenakan orang memang tak sah, pergilah nanti ada anak perempuan kena babab kat punggung dia”.

Awas yer mm, nanti aku datang balik nak buat perhitungan, zee dengan nada geram, geram sekali dengan perangai mm, walaupun dia tahu mm sengaja nak kenakan dia, tapi tetap juga dia tak puas hati”.

“Akak zee cepatlah, apalah akak nih  asyik layan geng akak, akak tak pernah pun layan zack, benci zack dengan akak “.

“Adoi adik aku seorang nih asyik nak jeles, untuk pengetahuan kau zack, akak paling sayang  adik akak yang satu nih, nanti balik rumah jom main kasih dan sayang”.

“Dodol, salam kat ciku, bagi tahu dia yang aku nak minta maaf sebab tak sengaja letak nama dia kat gambar perempuan, nanti dia marah aku, tak pasal-pasal dia mengamuk macam simon, seram aku dibuatnya, tapi comel  gak rupanya bila bertudung, betul tak dodol”.

“Baiklah zee, yang itu jangan kau risau, tanggung beres”.

Totol oiii Totol, sihat ke, sengaja lori van damme mengusik dodol, memang begitulah selalu perangai lori membuat hati dodol naik marah.

“Uit lori van damme, pesal kau panggil aku begitu, dah glemer nama aku yang kau ubah apa hal, kalau nak diikutkan hati nak juga dia sebat c lori van damme”.

“Janganlah marah totol sayang, aku gurau pun kau marah, macam manalah aku tak nak usik kau nih totol, kalau kau marah tambah ayu”.

“Uh dah memang kepala senget semacam, berani nak usik aku, memang dasar mulut laser, main hentam je kalau nak bercakap”.

“Jangan marah cik dodol manis, nanti bertambah tua dan berkedut, nanti tak laku”.

“Away dulu geng, pening kepala aku lama-lama kat sini, baik aku pergi layan cerita santau dari aku layan c lori van damme, buang masa dan tenaga”.

“Kau kan lori  memang selalu usik dodol, kalau iapun kau suka dodol tak payah nak usik sampai dia sakit hati, mm memberi nasihat pada kawannya”, yang aku beri nasihat apa hal sedangkan aku pun apa kurangnya selalu usik geng yang lain kat kentang, dah memang gilerkentang semuanya naik giler.

“Mm, dayang ada tadi ke?, aku ada hal nak jumpa dia”.

“Tak adalah das, mungkin dia ada kerja nak buat, kau tunggulah dia sekejap nanti dia datang, kenapa kau cari dia das, kau rindu dia ke ?”.

“Ermmm, macam mana  mm tahu, das rindu dayang, mm boleh tahu ke isi hati das”.

“Lah das, senang je tuh kalau nak tahu, sebab mm pun tengah cari seseorang tapi dia tak muncul lagi, entah dia ada tak hari ini”.


~~Tak kenal maka tak cinta tapi jika dah kenal apakah cinta akan bersemi~

No comments:

Post a Comment